wtorek, 2 marca 2010

Drożdżówka z kruszonką - Klasyk:)

Dzień 1.
  • 2 szkl. cukru
  • 10 dkg drożdży świeżych
  • 6 całych roztrzepane jajka
  • 1 szkl.oleju
  • 2 szkl. letniego mleka
Dzień 2.
  • 1 kg mąki
  • szczypta soli
  • bakalie (u mnie 100g smażonej skórki pomarańczowej)

Kruszonka:
  • 20 dag masła lub margaryny
  • 10 dag cukru
  • 1 cukier waniliowy 16g
  • 1 1/2 szkl. przesianej mąki

Wieczorem wszystkie składniki włożyć do miski wg kolejności: cukier, pokruszone drożdże, roztrzepane jajka, olej i mleko. Nie mieszać. Przykryć ściereczką i pozostawić na noc. Następnego dnia dodać bakalie oraz przesianą mąkę oraz szczyptę soli. Dokładnie wymieszać, można wyrobić chwilę. Posypać kruszonką. Zostawić na 0,5h do wyrośnięcia. Włożyć do piekarnika na ok. 1h w temp. ok. 160*C.
Moja rada: W trakcie pieczenia, po ok. 30-40 min. przykrywam wierzch ciasta pergaminem lub folią aluminiową, aby wierzch za bardzo się nie przypiekł. Po upieczeniu sprawdzamy patyczkiem czy ciasto nie jest przypadkiem surowe, patyczek ma być suchy:))

Kruszonka: Masło ucieramy z cukrami. Dodajemy po trochu mąkę. Palcami tworzymy kruszonkę.

Smacznego! :))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Moją pasją jest gotowanie. Swoją przygodę z blogowaniem rozpoczęłam ponad rok temu. Na Bloxie prowadzę kulinarny blog Ilonkowo, na którym zamieszczam osobiście wypróbowane przepisy:)