poniedziałek, 15 marca 2010

Rolada z mascarpone i bananem


Ciasto:
  • 80g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • 3 żółtka
  • 4 białka
  • 60ml wody
  • 65g cukru
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1/4 łyżeczki ekstraktu z wanilii (użyłam aromatu waniliowego)
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
Krem:
  • 150g serka mascarpone
  • 150g śmietany kremówki
  • 40g cukru
  • 2 średnie banany
  • cukier puder do posypania

Piekarnik nagrzewamy do 180*C. Dużą blachę wyścielamy papierem do pieczenia i spryskujemy oliwą.
Żółtka ucieramy z cukrem i wanilią na puszysty krem. W czasie ubijania wlewamy wodę i wszystko razem mieszamy. Białka ubijamy na sztywno i łączymy z żółtkami. Mąkę przesiewamy, łączymy z mąką ziemniaczaną i powoli dodajemy do masy jajecznej. (do łączenia mąki i masy używamy łyżki). Ciasto wylewamy na przygotowaną wcześniej blachę. Pieczemy około 12 minut.
Serek ucieramy z cukrem. Śmietankę ubijamy na sztywno i łączymy z mascarpone.
Upieczone ciasto( chłodne) przekładamy na obsypaną cukrem ściereczkę, ściągamy papier. Na wierzch rozkładamy masę, a na nią banany (odkroiłam końcówki i skropiłam sokiem z cytryny) Ciasto za pomocą ściereczki zwijamy ściśle w roladę. Owijamy w folię i wkładamy do lodówki na 2 godziny.
Po upływie czasu ciasto można posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Moją pasją jest gotowanie. Swoją przygodę z blogowaniem rozpoczęłam ponad rok temu. Na Bloxie prowadzę kulinarny blog Ilonkowo, na którym zamieszczam osobiście wypróbowane przepisy:)