czwartek, 4 lutego 2010

Ogórkowa z kiszeniaków

Składniki:
  • ok. 40-50 dag ogórków kiszonych (u mnie litrowy słoik)
  • 2 kostki rosołowe + 1,5l wody
  • rosół 1,5l
  • 3 marchewki
  • 1/4 selera
  • 1 cebula
  • 4 nieduże ziemniaki
  • 2 małe ząbki czosnku
  • 1/2 szklanki śmietany
  • 1 łyżka masła
  • 2 ziarenka ziela angielskiego
  • liść laurowy
  • pieprz
  • sól

Do rosołu wrzucić obraną marchewkę, seler, cebulę przeciętą na pół. Gotować 15 min, dodać pieprz, liść, ziele angielskie. Zagotować wodę z kostkami bulionowymi. Połączyć z rosołem.
Wyjąć warzywa, posiekać drobno selera oraz marchewki. Wrzucić z powrotem, dodać pokrojone w kostkę ziemniaki.
Ogórki zetrzeć na tarce o dużych oczkach, czosnek pokroić w drobną kosteczkę, poddusić z ogórkami na łyżce masła.
Gdy ziemniaki zrobią się miękkie, dodać do zupy ogórki, zagotować całość razem.
Do śmietany wlać 2 łyżki zupy, wymieszać, wlać do zupy, wymieszać. Posypć z wierzchu natką pietruszki lub koperkiem.

Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Moją pasją jest gotowanie. Swoją przygodę z blogowaniem rozpoczęłam ponad rok temu. Na Bloxie prowadzę kulinarny blog Ilonkowo, na którym zamieszczam osobiście wypróbowane przepisy:)