czwartek, 25 lutego 2010

Bułeczki w parmezanie

Składniki na 7 bułeczek:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka drożdży (użyłam 7g świeżych drożdży)
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki oliwy z oliwek
  • 1/2 szklanki ciepłej wody
  • 1/4 szklanki mleka
  • garść parmezanu (lub startego drobno sera żółtego) wymieszanego z łyżeczką oregano

Mleko wlewamy do wody, a następnie dodajemy drożdże i cukier. Wyszystko razem mieszamy aż do rozpuszczenia się składników. Następnie wsypujemy mąkę wraz z solą i łączymy składniki. Na samym końcu dodajemy oliwę z oliwek. Przykrywamy miskę ściereczką i odstawaimy na około godzinę do wyrośnięcia.
Dzielimy na 7 równych części i każdą formujemy wedle uznania. Następnie pędzelkiem i wodą smarujemy każdą bułeczkę i obtaczamy w parmezanie z oregano. Układamy na blaszce wysmarowanej tłuszczem i ponownie odstawaimy do wyrośnięcia na około 45 minut. W między czasie nagrzać piekarnik do 190 * C. Piec około 15 minut. Studzić na kratce.

Smacznego!:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Moją pasją jest gotowanie. Swoją przygodę z blogowaniem rozpoczęłam ponad rok temu. Na Bloxie prowadzę kulinarny blog Ilonkowo, na którym zamieszczam osobiście wypróbowane przepisy:)