poniedziałek, 8 lutego 2010

Chałka rosyjska (Russian challah)

Składniki na 2 duże chałki
  • 20 g świeżych drożdży
  • 500 g mąki pszennej
  • 170 g wody ciepłej!
  • 2 jajka
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 55 g oleju roślinnego
  • 2 łyżki cukru
  • do posmarowania: żółtko wymieszane z 1 łyżeczką wody lub śmietany
  • do posypania: mak, sezam

W dużej misce umieścić drożdże z 1 łyżeczką cukru, 100 g mąki i wodą. Odstawić na 20 minut. Następnie dodać pozostałe składniki i wyrobić gładkie ciasto - będzie dosyć zwarte. Przełożyć do miski wysmarowanej olejem, przykryć ściereczką lub folią i odstawić na 2 godziny, by wyrosło. Wyrośnięte ciasto podzielić na 2 części, z każdej zrobić chałkę. Ja zaplotłam swoje chałki z 4 części. Zaplecione chałki posmarować olejem i przełożyć na blachę wyłożoną papierem. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrastania na 1-2 godziny. Radzę pozwolić chałkom solidnie wyrosnąć, dzięki czemu będą puszyste i miękkie.
Piekarnik nagrzać do 190 st C. Chałki posmarować żółtkiem wymieszanym z wodą lub śmietaną (1 łyżeczka na żółtko), posypać makiem lub sezamem. Wstawić do piekarnika i piec 20-30 minut. Po upieczeniu studzić na kuchennej kratce.

2 komentarze:

Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Moją pasją jest gotowanie. Swoją przygodę z blogowaniem rozpoczęłam ponad rok temu. Na Bloxie prowadzę kulinarny blog Ilonkowo, na którym zamieszczam osobiście wypróbowane przepisy:)