środa, 10 lutego 2010

Faworki (Chrust)

Składniki:
  • 25 dag mąki
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • 12 dag kwaśnej śmietany (18%)
  • 2 dag cukru pudru
  • 1 łyżeczka octu
  • 2 łyżki spirytusu (zastąpiłam wódką)
  • 2 l oleju do smażenia
  • cukier puder do posypania

Mąkę przesiać z cukrem, dodać pozostałe składniki, ciasto starannie wyrobić i wybijać wałkiem na stolnicy ok. 15 min., aż będą widoczne pęcherzyki powietrza. Wałkować na cienkie placki partiami, żeby nie wysychało.
Krajać radełkiem lub nożem paski szerokości ok. 3 cm, długości ok. 15 cm; każdy pasek przekrajać w środku wzdłuż na przestrzeni ok. 5 cm i przewinąć. W płaskim szerokim rondlu (wysmarowanym octem) rozgrzać tłuszcz i wlać łyżkę spirytusu. Gdy wrzucony do tłuszczu plasterek ziemniaka szybko się zrumieni, można smażyć faworki. Wkłada się je partiami i smaży z obu stron na jasnozłoty kolor, przewracając widelcem.
Po usmażeniu wyjmuje się chrusty (za pomocą wykałaczki) na bibułę lub serwetki lub sitko (jak frytki), aby obciekły i układa warstwami na półmisku posypując przez sitko cukrem pudrem.

Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Moją pasją jest gotowanie. Swoją przygodę z blogowaniem rozpoczęłam ponad rok temu. Na Bloxie prowadzę kulinarny blog Ilonkowo, na którym zamieszczam osobiście wypróbowane przepisy:)