wtorek, 2 lutego 2010

Kruche rogaliki z marmoladą

Składniki na kruche ciasto:
  • 2 ¼ szklanki mąki pszennej
  • 20 dag masła
  • 2 żółtka
  • 1 czubata łyżka gęstej kwaśnej śmietany
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • szczypta soli
Dodatkowo:
  • marmolada (u mnie tym razem wieloowocowa)
Wszystkie składniki na ciasto zagnieść, zawinąć w woreczek by nie wysychało, włożyć do lodówki i porządnie schłodzić (2 - 3 godziny) lub całą noc.
Ciasto wyjąć z lodówki, podzielić na kilka części. Każdą z nich rozwałkować (podsypując mąką) na grubość około 2 mm. Przy pomocy dużego talerza wyciąć z ciasta koło. Podzielić jak pizzę, na 8 trójkątów, na każdy nałożyć czubatą łyżeczkę nadzienia i zwijając ku środkowi uformować rogaliki. W taki sam sposób postąpić z pozostałymi kawałkami odłożonego ciasta.
Rogaliki układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 15 minut w temperaturze 190ºC, na złoty kolor. Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem.
Z przepisu otrzymamy około 30-40 rogalików (w zależności od grubości, na jaką rozwałkujemy ciasto).

Smacznego! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Moją pasją jest gotowanie. Swoją przygodę z blogowaniem rozpoczęłam ponad rok temu. Na Bloxie prowadzę kulinarny blog Ilonkowo, na którym zamieszczam osobiście wypróbowane przepisy:)