czwartek, 11 lutego 2010

Oponki

Składniki:
  • 1/2 kg sera półtłustego
  • 1/2 kg mąki
  • 1/2 szklanki cukru
  • 4 żółtka
  • 1 pełna łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka octu
  • 1/4 litra kwaśnej śmietany
  • cukier waniliowy

Przesianą mąkę wysypać na stolnicę,dodać przepuszczony przez praskę ser,wbić żółtka, dodać cukier,smietanę,sodę i ocet.
Zagnieść ciasto. Oprószyć delikatnie mąką,przełożyć na talerz.
Ucinać ciasto po kawałku,wałkować na grubość ok. 1-1,5 cm,
wykrawać szklanką kółka,zrobić w środku małą dziurkę (ja robiłam ją kieliszkiem do wódki).
Najlepiej wyrobić wszystkie oponki,układając je na lekko oprószonej
mąką desce. Wtedy smażenie idzie bardzo sprawnie :))
Wrzucać oponki na gorący tłuszcz,smażyć na złoty kolor .
Po usmażeniu posypac cukrem pudrem lub polukrować.

Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Moją pasją jest gotowanie. Swoją przygodę z blogowaniem rozpoczęłam ponad rok temu. Na Bloxie prowadzę kulinarny blog Ilonkowo, na którym zamieszczam osobiście wypróbowane przepisy:)