piątek, 19 lutego 2010

Ciasto Cappuccino

Składniki:

  • Składniki:
  • 6 jajek większych
  • 1,5 szkl. mąki pszennej (ja używam dalachowskiej)
  • 3/4szkl. cukru
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli

Najpierw oddzielić białka od żółtek. Białka ubić ze szczyptą soli (ubijają się wtedy szybciej), po czym dodawać po trochu cukier do piany z białek i dalej ubijać. Następnie do ubitej piany, dodawać po 1 żółtku i dalej ubijać. Na koniec przesiać mąkę z proszkiem i dodawać stopniowo do masy. Masę wylać do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej manną lub bułką tartą formy (można bezpośrednio na folię aluminiową-ja tak robię:)
Piec w nagrzanym piekarniku ok.20-30min. w niezbyt nagrzanym piekarniku ok.160-180 st.C na złoto.

Masa cappuccino:
  • 2 śnieżki
  • 2 szklanki mleka
  • 1 szklanka proszku dowolnego cappuccino (u mnie orzechowe)
  • 3 łyżeczki żelatyny
Masa śmietankowa:
  • 2 śnieżki
  • 2 szklanki mleka
  • 3 łyżeczki żelatyny
Do nasączenia:
  • 1 łyżeczka rozpuszczalnej kawy
  • cukier do smaku (niewiele, bo cappuccino jest słodkie)
  • 1/2 szklanki gorącej wody

Biszkopt nasączyć kawą rozpuszczoną w pół szklanki gorącej wody (posłodzoną do smaku).
Mleko zagotować, rozpuścić w nim proszek cappuccino (można ew. dosłodzić, ale jak dla mnie cappuccino jest wystarczająco słodkie). Ostudzić. Do całkowicie zimnego mleka cappuccino wsypać śnieżki i ubić. Żelatynę rozpuścić w niewielkiej ilości goracej wody (ok.1/4 szklanki), zimną połączyć z ubitą masą cappuccino. Tężejącą wylać na biszkopt.
Tak samo postąpić z masą śmietankową, tylko nie dodaje się już cappuccino, śnieżki należy ubić na zimnym mleku, połączyć potem z rozpuszczoną żelatyną.
Ozdobić wedle gustu. Schłodzić w lodówce.

Smacznego! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Moją pasją jest gotowanie. Swoją przygodę z blogowaniem rozpoczęłam ponad rok temu. Na Bloxie prowadzę kulinarny blog Ilonkowo, na którym zamieszczam osobiście wypróbowane przepisy:)