poniedziałek, 31 maja 2010

Ryż z bitą śmietaną, powidłami i rodzynkami


Składniki:
  • 1 woreczek ryżu ugotowanego na sypko (można na mleku ugotować, ale ja zawsze na wodzie, bo potem i tak śmietankę się dodaje;p
  • 250 ml śmietany kremówki 30%
  • cukier waniliowy
  • cukier puder
  • słoiczek dżemu- najlepiej kwaśnawy (z czarnej porzeczki lub wiśniowy)

Ryż włożyć do garnuszka, zalać wrzątkiem, przykryć i gotować na wolnym ogniu ok. 20min. (tak aby był sypki, jeśli się zdarzy, że zapomnę o nim- co mi się często zdarza;) to po ugotowaniu woreczek rozciąć i przesypać ryżyk na sitko, przelać zimną wodą- jest to gwarancją, że ryż zostanie pozbawiony skrobii, która go skleja).
Kremówkę przed ubijaniem, włożyć we woreczku na chwilkę do zamrażalnika lub trochę dłużej do lodówki, chodzi o to żeby była dobrze schłodzona, wtedy szybciej się ubija:) dodać do smaku cukier + cukier wanil. i dalej ubijać.
Z podanej ilości wychodzą 3 spore porcje:)
A więc ryż dzielimy na 3 porcje, rozkładamy na talerze, wykładamy po kilka łyżeczek dżemu, na wierzch kleks z bitej śmietanki:)
Myślę, że równie smaczne byłoby użycie teraz w sezonie jakiś owocków zamiast dżemu np. jabłek, truskawek, brzoskwinek czy jagód:)
można to danie modyfikować na tysiące sposobów i zapewniam, że każdy będzie pyszniutki:)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Moją pasją jest gotowanie. Swoją przygodę z blogowaniem rozpoczęłam ponad rok temu. Na Bloxie prowadzę kulinarny blog Ilonkowo, na którym zamieszczam osobiście wypróbowane przepisy:)